Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας – Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους.
Ο Πύργος του χειμώνα γέμισε πινελιές από την τέχνη της ζωής, με χρώματα από χαμόγελα και σχήματα από φωνές παιδιών και νέων. Όλων αυτών που για μια ακόμα χρονιά ενεπλάκησαν δημιουργικά σε μια δυναμική διαδικασία διάδρασης, στο Camera Ζizanio και στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους.
Και κάπου εδώ ο κινηματογραφικός φακός εστιάζει σε μια άλλη τέχνη. Στην τέχνη της σταδιοδρομίας (Career Craft), σε ένα ζήτημα δηλαδή που αφορά το σχεδιασμό ζωής (Life Design). Ένα σχέδιο το οποίο χρειάζεται τις κατάλληλες δεξιότητες πολύ περισσότερο από τα συσσωρευμένα τυπικά προσόντα. Δεξιότητα είναι ο βαθμός ευκολίας, ακρίβειας και ταχύτητας με τον οποίο εκτελούμε μια σειρά από ενέργειες, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε μια κατάσταση, να δράσουμε, να λύσουμε ένα πρόβλημα, στην προσωπική, επαγγελματική και στην κοινωνική μας ζωή. Οι δεξιότητες μαθαίνονται σε αντιδιαστολή με τις ικανότητες, δηλαδή τις προσωπικές δυνατότητες κάθε ατόμου (ταλέντα, κλίσεις ή προδιαθέσεις). Μαθαίνονται και καλλιεργούνται μέσα από την ενεργό δράση και τις ευκαιρίες για μάθηση που μας παρέχουν η οικογένεια, το σχολείο, η ευρύτερη κοινότητα και ο επαγγελματικός προσανατολισμός.
Τις σημαντικότερες δεξιότητες, «δεξιότητες ζωής», που το άτομο πρέπει να διαθέτει προκειμένου να πετύχει στην προσωπική του ζωή, να εισέλθει αλλά και να παραμείνει στην αγορά εργασίας, μπορεί να καταγράψει πολύ επιτυχημένα ο κινηματογραφικός φακός του Camera Zizanio ζουμάροντας στις δράσεις του φεστιβάλ. Δεξιότητες που τα παιδιά και οι νέοι οι οποίοι εμπλέκονται σε αυτή τη μεγάλη καλλιτεχνική γιορτή, έχουν την τύχη να μαθαίνουν, να καλλιεργούν και να αναπτύσσουν. Συγκεκριμένα: αναλυτική (κριτική) σκέψη, διαπροσωπικές δεξιότητες επικοινωνίας, διαφορετικότητα και πολιτισμική νοημοσύνη, τεχνολογικές δεξιότητες, λήψη αποφάσεων, συναισθηματική νοημοσύνη, ομαδικό πνεύμα, προσαρμοστικότητα στην αλλαγή, καινοτομία και δημιουργικότητα. Πώς? Με τα ομαδικά κινηματογραφικά εργαστήρια, τις κριτικές επιτροπές, τον εθελοντισμό, την ψυχαγωγία, την προβολή ταινιών, τη δημιουργία ταινιών, τις συζητήσεις, τις εργασίες, την οπτικοακουστική εκπαίδευση, την έκφραση μέσω της νέας ψηφιακής τεχνολογίας, την διαπολιτισμική συνεργασία και ανάδειξη της θετικής δύναμης της διαφορετικότητας, την ελεύθερη προφορική, γραπτή και καλλιτεχνική έκφραση, την επαφή με την τέχνη ως έργο ζωντανών ανθρώπων.
Οι νέοι μέσα από αντίστοιχες δράσεις γίνονται εκτός των άλλων πιο δημιουργικοί. Αυτό σημαίνει ότι στην εποχή της αβεβαιότητας και των συνεχών αλλαγών, καταφέρνουν να προσεγγίσουν τη σταδιοδρομία τους ως τέχνη. Μπορούν δηλαδή να δημιουργούν, να αναγνωρίζουν, να αλλάζουν και να μετατρέπουν τυχαία ή απροσχεδίαστα γεγονότα σε ευκαιρίες για μάθηση και για επαγγελματική εξέλιξη, να είναι πιο δραστήριοι, περισσότερο αισιόδοξοι και ενδυναμωμένοι. Ταυτόχρονα, καταφέρνουν να γνωρίζουν πτυχές του εαυτού τους, να ενισχύουν την αυτοεκτίμησή τους για να αντιμετωπίζουν με επιτυχία αλλαγές και προκλήσεις ως ενήλικες και ως εργαζόμενοι. Αποκτούν φωνή στο σχολείο, στις κοινότητες και στην κοινωνία και σταδιακά μαθαίνουν να διεκδικούν τα δικαιώματα τους και να κατανοούν τις υποχρεώσεις τους.